Kismama fogászat

A kismamák szervezetében a várandósság alatt egy sor olyan élettani változás áll be, amely természetes módon első sorban a baba életét hivatott szolgálni. Ez szükségszerűen bizonyos élettani egyensúlyok eltolódásával jár, amely a magzat fejlődését támogatja, így érthető okokból hatással van a kismama szervezetére. Ezek a változások a szájüreg, így a fogak egészségi állapotára is hatással vannak. Alább felsoroljuk, hogy mire kell odafigyelnie egy kismamának, illetve megtudhatják azt is, hogy rendelőnk milyen kedvezményekkel járul hozzá a kismamák szép mosolyához.

A várandósság és a fogak egészsége

ID-10068918„Minden gyermekért egy fogat”- tartja a mondás, mely annak a közhiedelemnek a tréfás summázása, miszerint a magzat elvonja az anya szervezetéből, többek között a fogaiból a kalciumot, ami a fogzománc tartós károsodását, nem ritkán a fogak elvesztését eredményezi.  Valójában ez egy tévhit, a kalcium nem „oldódik” ki a kismama fogaiból, ám ez nem jelenti azt, hogy a várandós kismama fogai ne lennének veszélyeknek kitéve.

A terhességi fogínygyulladás és a fogak meglazulása

ID-100116360A kismamaság során a szervezetben megfigyelhető hormonális változások a szövetekre – így az ínyszövetre is hatással vannak. A hormonok befolyásolják a hámszövetek szarusodásának mértékét, a sejtosztódások gyakoriságát, a szövetek víztartalmát és a szövetek hajszálér keringését is. Várandósság alatt jellemzően ezek a hormonális változások okozzák a kismamáknál gyakori, úgynevezett terhességi fogínygyulladást, melyhez a kismamák jellemzően megváltozott étkezési szokásai – pépes ételek fogyasztása és a nassolás – is nagyban hozzájárulnak.

Mindezek mellett a terhesség alatt gyakran megfigyelhető a fogak bizonyos mértékű meglazulása. Ennek oka, hogy a fogakat a fogágyba rögzítő vékony, finomszerkezetű rostok a relaxin hormon hatására – mely a medence szalagjainak tágulását okozza – veszítenek rugalmasságukból.

A fogszuvasodás

A kismamák megváltozott étkezési szokásai, a nassolás, a terhességi ínygyulladás és az elégtelen szájhigiéne együttesen, de külön – külön is fokozhatják a terhesség alatt és után a fogak szuvasodását.

Mit ad Önnek a Star-Dental Fogorvosi Rendelő?

Mi pontosan tudjuk, hogy a gyermekvállalás nagy felelősség, amely az önfeláldozás mellett sok mosollyal is jár. Rendelőnk azért, hogy támogassa a gyermekvállalást és biztosítsa a kismamák és anyukák számára az egészséges és esztétikus mosolyt, a várandósság alatt és a GYES/GYED idejének első évében kedvezményesen, a listaárhoz képest 15% kedvezménnyel biztosítja valamennyi fogászati ellátását, legyen szó a legegyszerűbb vizsgálattól a legkomplexebb beavatkozásokig.

Jó tanácsok kismamáknak

ID-10020513Ha várandós, mindenképp jelezze orvosának, néhány beavatkozást ugyanis a magzat védelme miatt nem ajánlott elvégezni.

Amennyiben babájukat párjával tudatosan tervezik, ajánlott a nagyobb fogászati beavatkozásokat a fogamzás tervezett ideje előtt elvégeztetni.

Javasolt a várandósság alatt gyakrabban elvégeztetni a szájhigiéniai kezeléseket, mint a fogkő eltávolítás, sópolírozás és javasolt gyakrabban részt venni fogorvosi és szájhigiéniai ellenőrző vizsgálatokon.

Bár a korszerű röntgenkészülékek által kibocsátott sugárdózis szinte veszélytelen a magzatra, a fogorvosi gyakorlatban várandós kismama fogairól röntgenfelvétel nem készül.